Portré
Szilágyi Zsuzsa
színész
Életrajz
Tanulmányok: Színház- és Filmműv. Főisk., 1973-77.
Életút: 1977-82 a Mikroszkóp Színpad, 1982- a Népszínház, ill. a Bp.-i Kamaraszínház tagja. Jászai Mari-díj (1997).
Főbb szerepei: Hédi (Szép: Lila ákác), Eugénie (Feydeau: Bolha a fülbe), Donna Lucia (Brandon-Aldobolyi-Szenes: Charley nénje), Anya (Fassbinder: A fehér méreg), Alibabamama (Taylor-Nield: Ali Baba és vagy 40 gengszter), Erika (Fehér: Ez az ország eladó), Rendőrnő (Eörsi: Sírkő és kakaó), Matild (Szakcsi Lakatos-Csemer: Cigánykerék), Heléna (Shakespeare: Troilus és Cressida), Borcsa (Rideg: Indul a bakterház), Lebuj Jenny (Brecht-Weill: Koldusopera), Kisvicákné (Móricz: Nem élhetek muzsikaszó nélkül), Özvegyasszony (Shakespeare: A makrancos hölgy), Josie (Dunn: Gőzben), Toine (Gems: Piaf), Angyal (Szabó: Joe evangéliuma).
Életút: 1977-82 a Mikroszkóp Színpad, 1982- a Népszínház, ill. a Bp.-i Kamaraszínház tagja. Jászai Mari-díj (1997).
Főbb szerepei: Hédi (Szép: Lila ákác), Eugénie (Feydeau: Bolha a fülbe), Donna Lucia (Brandon-Aldobolyi-Szenes: Charley nénje), Anya (Fassbinder: A fehér méreg), Alibabamama (Taylor-Nield: Ali Baba és vagy 40 gengszter), Erika (Fehér: Ez az ország eladó), Rendőrnő (Eörsi: Sírkő és kakaó), Matild (Szakcsi Lakatos-Csemer: Cigánykerék), Heléna (Shakespeare: Troilus és Cressida), Borcsa (Rideg: Indul a bakterház), Lebuj Jenny (Brecht-Weill: Koldusopera), Kisvicákné (Móricz: Nem élhetek muzsikaszó nélkül), Özvegyasszony (Shakespeare: A makrancos hölgy), Josie (Dunn: Gőzben), Toine (Gems: Piaf), Angyal (Szabó: Joe evangéliuma).
Képsorozatok
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter