Portré
Patrick Raftery
színész
Életrajz
A művész repertoárján megtalálni az operairodalom legnagyobb tenor szerepeit, s felléphetett már a világ legnevesebb operaszínpadain, a milánói Scalában, a londoni Covent Gardenben, a Párizsi Operaházban, a Frankfurti és a Hamburgi Operában, valamin a Seattle-i Operában. A művész zeneisége, hangjának kiemelkedő minősége és színpadi megjelenése fémjelzik fellépéseit olyan neves énekesekkel, mint Kurt Masur, Sir Colin Davis, Seiji Ozawa, Riccardo Muti, Bernard Haitink, Sir John Prichard és Nello Santi.
A Washington DC-i születésű énekes a Scalában debütált az 1993/94-es évadban, Spontini Veszta papnője című operájában. Az előadás karmestere Riccardo Muti volt, és a produkcióról élő felvétel is készült a Sony Classical gondozásában.
Ugyanebben az évadban Raftery bemutatkozott mint Parsifal, Sámson és Siegmund is; ez utóbbiként a Frankfurti Operában, a Herbert Wernicke által rendezett és Sylvain Camberling által dirigált Ring-előadásban. A kiváló tenor fellépett a Gewandhaus Orchestra, a l’ Orchestre de Nice, a Cleveland-i Szimfonikusok és a Philadelphia Orchestra partnereként többek között Berlioz Requiemjében, Beethoven IX. szimfóniájában, valamint Florestan szerepében a Fidelióban. Bár elsősorban drámai tenor szerepekben tűnik fel, Patrick Raftery baritonként is világszerte sikeres.
A Washington DC-i születésű énekes a Scalában debütált az 1993/94-es évadban, Spontini Veszta papnője című operájában. Az előadás karmestere Riccardo Muti volt, és a produkcióról élő felvétel is készült a Sony Classical gondozásában.
Ugyanebben az évadban Raftery bemutatkozott mint Parsifal, Sámson és Siegmund is; ez utóbbiként a Frankfurti Operában, a Herbert Wernicke által rendezett és Sylvain Camberling által dirigált Ring-előadásban. A kiváló tenor fellépett a Gewandhaus Orchestra, a l’ Orchestre de Nice, a Cleveland-i Szimfonikusok és a Philadelphia Orchestra partnereként többek között Berlioz Requiemjében, Beethoven IX. szimfóniájában, valamint Florestan szerepében a Fidelióban. Bár elsősorban drámai tenor szerepekben tűnik fel, Patrick Raftery baritonként is világszerte sikeres.
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva