Hírek

Az előállt drámai szituáció Hamletet az eszköztelen, önmaga elhívásában nem hívő megváltó szerepébe kényszeríti: a fiúnak az igazságtevés és a helyreállítás tettét kell véghezvinnie egy olyan királyság helyreállításáért, amelynek az etikai rendjében ő maga már nem hisz, legalábbis súlyosan kételkedik.
Köztes-helyzet, a tiszta tragikum és a katarzis ígérete, amely az egész művet egyszerre tartja össze tökéletes egésszé és teszi szilánkossá, mint a jelentős műveket általában. Katarzis azonban nem lehetséges az éppen fennálló „rend” maradéktalan eltörlése nélkül: mindenkinek el kell vesznie, hogy az új politikai-etikai rend kihajthasson a romokon, de leginkább a néző szívében, aki a Hamletet, magát az előadást a saját helyzeteként ismeri fel; ha szerencsés.
Visky András
„Nem lehet nem szeretni Hamletet Vecsei H. Miklós előadásában. Úgy csapong az érzelmek és az állapotok között, ahogy mozog is: lélegzetelállító sebességgel. Pár lépéssel átszeli a színpadot, egyik sarokból eljutva a másikig; míg egyik pillanatban intrikákat sző, a másikban már meditál stb. Egy nagyon, nagyon különleges színész, akinek páratlan képessége van rá, hogy azonos mértékben aknázza ki az érzelmeket és az intelligenciát. Tagadhatatlan fiatalsága ellenére képes zökkenőmentesen magáévá tenni egy fajta érett hozzáállást, amely javára válik, amikor a királynő előtt kell kiállni magáért, ám Ophelia elvesztéséhez is vezet.” ‒ írta az előadásról Nona Rapotan kritikus.
Az előadás címszerepét Vecsei H. Miklós, vendégként alakítja, további szerepekben Szűcs Ervin, Kézdi Imola, Bodolai Balázs, Gedő Zsolt, Buzási András, Sinkó Ferenc, Tőtszegi Zsuzsa, Bíró József, Kiss Tamás, Imre Éva, Pethő Anikó, Balla Szabolcs, Lucian Chirilă, Kicsid Gizella, Lőrincz-Szabó Venczel és Viola Sára látható.
Az előadás rendezője Tompa Gábor, a produkció létrehozásában közreműködött továbbá Both András díszlettervező, Bianca Imelda Jeremias jelmeztervező, Visky András dramaturg, Vasile Șirli zeneszerző, Jakab Melinda koreográfus, Rancz András videó designer és Bocskai Gyopár a jelmeztervező asszisztense.
Április 21-én, csütörtökön 17 órától a Nemzeti Színház Kaszás Attila Termében Lenni vagy létezni? címmel egy szakmai programra is sor kerül, melynek keretében Tompa Gábor rendezővel és Both András díszlettervezővel Kozma András dramaturg beszélget.
-
Interjúk
„A művészet természetéből adódik, hogy egy művész mindig ellenzékben van, mert kritikus”
A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust. Barna Zsombor -
Interjúk
Miről álmodik a színigazgató?
Megszoktuk, hogy a Játékszín előadásaira nehezen lehetett jegyet kapni, megkérdeztem tehát Bank Tamást, az igazgatót, hogyan látja a színház helyzetét napjainkban. Lovas Ildikó -
Interjúk
„Élvezem, hogy nem a 3. emeleti szobámból látok rá a színház működésére, hanem a legfontosabb szögből: a színpadon állva.”
A Vígszínház évadzáró bemutatója Valló Péter rendezésében Mary Chase vígjátéka, a Barátom, Harvey. A láthatatlan, több mint 2 méteres nyúl Elwood bácsi életét teszi boldoggá, akit Rudolf Péter alakít. A Vígszínház igazgatója ebben a szerepben áll először színpadon az általa vezetett intézményben. Közben a napi ügymenet mellett a jövő évadot is tervezni kell. Tud ebben segíteni Harvey? Rudolf Péterrel beszélgettünk. Farkas Éva