Színházak
Szabadkai Népszínház
Tennessee WilliamsCamino Real
- Don QuijotePéter Ferenc
- PilótaPéter Ferenc
- Sancho PanzaBaráth Attila
- TúlélőBaráth Attila
- AbdullahBaráth Attila
- GutmanCsernik Árpád
- OrvostanárCsernik Árpád
- KilroyHajdú Tamás
- CasanovaMezei Zoltán
- La MadrecitaPesitz Mónika
- Prudence DuvernoySziráczky Katalin
- KártyavetőVicei Natália
- Lady MulliganVicei Natália
- Margit GautierG. Erdélyi Hermina
- EsmeraldaPámer Csilla
- OlympePámer Csilla
- UzsorásSzilágyi Nándor
- Lord MulliganSzilágyi Nándor
- KukásPálfi ErvinSzőke AttilaRalbovszki Csaba
- TisztPálfi ErvinSzőke AttilaRalbovszki Csaba
- ŐrPálfi ErvinSzőke AttilaRalbovszki Csaba
- RendőrPálfi ErvinSzőke AttilaRalbovszki Csaba
- DadusPálfi Ervin
- LoboPálfi Ervin
- ByronPálfi Ervin
- PincérSzőke Attila
- A.RattSzőke Attila
- Charlus báróRalbovszki Csaba
- CsavargóTakács Tibor
- rendezőKeszég László m.v.
- díszlettervezőMarija Kalabić
- jelmeztervezőMarina Sremac m.v.
- dramaturgGyarmati Kata
- fordítóUpor László
- zeneszerzőZságer Varga Ákos m.v.
- koreográfusSzőke Attila
- súgóDudás Szilvia
- ügyelőDudás Szilvia
- rendezőasszisztensBíró Tímea
A Camino Real Tennessee Williams egyik legritkábban játszott drámája, és a szabadkai Népszínház Magyar Társulata mutatja be első alkalommal magyar nyelven, Upor László fordításában. Tennessee Williams ezt a színművét eredetileg a Tíz tömb a Camino Realban című egyfelvonásosa alapján írta, amelynek 1949-es ősbemutatója egy workshop kereteiben volt, Elia Kazan rendezésében. Williams ezután folytatta a művének átdolgozását, és szintén Elia Kazan rendezésében, 1953-ban sor került a Broadway-bemutatóra is, vagyis Williams ezzel szinte párhuzamosan írta a Tetovált rózsa, A vágy villamosa és a Macska a forró bádogtetőn című színműveit. A Camino Real mindössze 60 ismétlést ért meg a Broadwayen, és nem állítható, hogy nagy sikert aratott volna a mainstream előadások világában. A New York Times hasábjain azt írták a produkcióról, hogy “…furcsa és nyugtalanító előadás, amely árnyoldalát mutatja Williams világlátásának, és tele van sötét és ijesztő képekkel.” Elia Kazan később azt vallotta emlékirataiban, hogy ő maga tévesen értelmezte a darabot, és leforrázta a túlzott naturalizmussal.
A színdarabnak egészen 1970-ig kellett várakoznia arra, hogy Jules Irving rendezésében visszatérhessen a Broadway színpadaira.
2016. 03. 11.
Az előadás hossza: 105 perc szünet nélkül