Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Scallabouche Theatre Company

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2015/2016
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013

    Noel CowardMagánélet

    Színmű
    fordítóDési András György
    • SzereplőFullajtár AndreaAlexis Latham
    • rendezőGergye Krisztián
    • fordítóDési András György

    „A színészet olyan kísérleti műhely, ahol nap mint nap lényegre tömörítetten születnek meg és formálódnak ki azok a lelki történések, amelyeket a pszichológia – elsősorban a személyiséglélektan – oly nagy erőfeszítéssel és oly kevés eredménnyel kutat. A színész munkaeszköze saját teste és lelke, azaz személyisége.”

    (Popper Péter: A pokol színei

    Előszó, vagy: a színház mint pszichológiai kísérleti műhely)


    Ebbe a kísérleti műhelybe pillanthat be a néző a Scallabouche Company legújabb bemutatóján. Noel Coward Private Lives című színműve az 1930-as évek angol polgári világának formákhoz ragaszkodni próbáló, de az indulatokat megfékezni képtelen, a színjáték és az őszinteség kényes határán lavírozó, fojtogató világát mutatja be. Az előadás arra tesz kísérletet, hogy a főszereplők házastársi konfliktusát a párterápia keretei közé helyezve lehetséges válaszokat, megoldásokat keressen. Hogyan válhat működővé egy ellentétekkel terhes kapcsolat? Hogy találhatjuk meg a harmónia felé vezető közös pontokat? Hogyan maradhatunk önmagunk a szükséges kompromisszumok ellenére? Egy terapeuta és a nézők segítik a szereplőket. Jeleneteket látunk a pár múltjából, lehetséges jövőjéből – ezek elemzése, módosítása ad lehetőséget a házaspárnak az újrakezdésre vagy a lezárásra.


    A pszichológiai munka egyben színházi kísérlet is: miképpen dolgozhat együtt három különböző stílusú színházi ember? A klasszikus színházi mívesség képviselője (Fullajtár Andrea), az angol színjátszás és az improvizációs technika szakembere (Alexis Latham) és a fizikai színház egyik legizgalmasabb kévpviselője (Gergye Krisztián). A rendező mint pszichoterapeuta: a szó, a mozgás, a zene erejével képes úgy nyitogatni a lélek legrejtettebb bugyrait, hogy ne sérüljön, sőt, gazdagodjon, önmagává válhasson. Miközben a jól működő színészi eszköztárat mozgósítja, de azt új nézőpontba helyezve gazdagítja, mélyíti. Mindezt a néző részvételével. Élveboncolás.


    „Egyszóval a színház témája az ember belső forradalma, amit evilági üdvösségéért vív, ha győz, és kárhozatra jut, ha elbukik.”

    2014. 04. 04.

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu