Színházak
Magyar Állami Operaház
Martin Yates - Jules Massenet - Kenneth MacMillanManon
- ManonNakamura ShokoAliya TanykpayevaFelméry LiliPap Adrienn
- Des GrieuxOláh ZoltánDmitry TimofeevLeblanc GergelyJevgenyij Lagunov
- LescautJurij KekaloMajoros BalázsJevgenyij LagunovBoris Myasnikov
- Lescaut szeretőjeKozmér AlexandraKristina StarostinaCristina BalabanJessica Leona Carolla
- Monsieur G.M.Komarov AlekszandrApáti BenceSzirb GyörgyBajári Levente
- MadamVenekei MariannaJanács Evelyn
- BörtönőrLieblich RolandCserta JózsefApáti BenceSzakács Attila
- Koldusok vezetőjeSzegő AndrásBoris Myasnikov
- Kurtizán 1Boros IldikóCristina Balaban
- Kurtizán 2Jessica Leona CarollaYuka Asai
- Vendég úrBalázsi GergelyYuya TakahashiDarab DénesBoris MyasnikovBabácsi BenjaminCarlos Taravillo
- koreográfusMaina Gielgud
- színpadra állítottaGary HarrisMaina Gielgud
- díszlettervezőNicholas Georgiadis
- jelmeztervezőNicholas Georgiadis
- zenei átdolgozóLeighton Lucas
- karmesterSilló IstvánKesselyák Gergely
- világítástervezőJohn B. Read
- benesh táncírás alapján betanítottaGary Harris
- jelmezfelügyelőMichael Brown
- díszletfelügyelőAndrew Jameson
- próbavezető balettmesterJanács EvelynKövessy AngélaSolymosi Tamás
- próbavezető balettmesterTengler TamásVenekei MariannaVolf Katalin
Elérkezett az ideje, hogy tisztelegjünk az angol balettművészet egyik legnagyobb alakja előtt: először visszük színre magyar művészekkel a Manont, amelyet eddig csak külföldi vendégelőadásokon láthatott a hazai közönség.
Sir Kenneth MacMillan tizenöt évesen Ninette de Valois, az angol Királyi Balett alapítójának szárnyai alatt kezdte munkásságát; 1970-ben aztán ő maga került a leghíresebb brit balett-társulat élére. Szenvedélyesen dolgozott a műfaj nyelvének megújításán: „Azt akartam, hogy a tánc sokkal többet fejezzen ki, mint azelőtt. Különben csak steril akadémiai táncot produkáltam volna.” Nemcsak a balett nyelvét, de a szüzséjét is sikerült megújítania: sokszor olyan szociálisan és társadalmilag érzékeny, modern témákhoz nyúlt, amelyekről nemhogy táncban, de más műfajban is alig mertek beszélni. Ez a kritika érte a Manon 1974-es premierje után is: bár hatalmas közönségsikert aratott, a kritikusokat megdöbbentette az erkölcstelen történet, mely addig egészen szokatlan volt a klasszikus balett világában.
Prévost abbé XVIII. századi történetéből Massenet és Puccini is írt operát; MacMillan a kevésbé ismert francia komponistát választotta. A cselekményhez Leighton Lucas szerkesztett partitúrát Massenet műveiből: a Manonból nem, ám a szerző sok más operájából és oratóriumából válogatta össze a zenei anyagot, melyet 2011-ben Martin Yates hangszerelt át. A MacMillan-koreográfia eredeti díszletben és jelmezekben kerül színpadra.
2015. 02. 28.