Színházak
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház
- 2019/2020
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 1998/1999
Weöres SándorA kétfejű fenevad
Dráma
- Bornemissza AmbrusdeákFellinger Domonkos
- Ibrahim(Mandel Avram) kádiHorváth László Attila
- LeaIbrahim kádi lányaLosonczi Katalin
- Báthory SusánnahercegnőSzabó Márta
- Windeckcsászári komisszárIllyés Ákos
- Radonay Mátyásbencés apátGyuris Tibor
- Chernel EvelinLosonczi Katalin
- IV. Mehmedtörök szultánFazekas István
- I. Lipótnémet-római császárHorváth László Attila
- Dzserdzsisjanicsár agaAvass Attila
- Hajdartatár kánTóth Károly
- Orkhanpécsi szandzsák bégGyuris Tibor
- Szulejman basanagyvezérFazekas István
- Badeni LajosőrgrófFazekas István
- Lotharingiai KárolyhercegNagyidai Gergő
- Bayern Miksabajor királyOlt Tamás
- HochertábornokBalogh Gábor
- HenckerezredesTóth Károly
- KolláthIllyés Ákos
- Drakuletz EdelmundbáróNagyidai Gergő
- Korbách Farkasnemes úrBalogh Gábor
- Döröghy Gáspárnemes úrOlt Tamás
- Monti-Perger SalamonbankárBalogh Gábor
- Egy részeg janicsárAvass Attila
- Hercsulahóhér PécsettTóth Károly
- SzamuilIbrahim szolgájaNagyidai Gergő
- Deák SárváronNagyidai GergőBalogh GáborOlt Tamás
- Kapuőr a pécsi vár előttNagyidai Gergő
- Egy horváth toronyőrRajkó Balázs
- Egy lány a kolostorbanVámosi Judit
- Hercsula embereHarsányi ZoltánSzalona János
- rendezőKoltai M. Gábor
- díszlettervezőVereckei Rita
- jelmeztervezőVereckei Rita
- dramaturgSediánszky Nóra
- segédrendezőNagy Erzsébet
Weöres Sándor 1972-ben írott darabja (sokak szerint a magyar irodalom legtalányosabb, mások szerint legjobb drámája) háború idején játszódik, 1686-ban, a törökellenes hadjárat utolsó pillanataiban, amikor az új megszállók, az osztrákok elűzik Buda alól a régit, a törököt. A kétfejű fenevad, amelyet megírása után tizenöt évig nem engedtek bemutatni, nem hagyományos színmű: bohóctréfa és szürreális kalandtörténet, nyelvi bravúr és dühödt ítélet: hol játékos, hol lidérces álmok sorozata.
Álom a háborúról: az állandósult ostromállapotról, a menekültek országútjáról és légópincéjéről, az áttekinthetetlen csapatmozdulatokról, az országrészeket lakatlanná dúló vészről.
Álom az országról két világbirodalom, Kelet és Nyugat határán; az ütközőországról, mely hol egyikhez, hol másikhoz csapódik, miközben cinikus háttéralkuk sora köttetik a feje fölött; az országról, amelyben állandósult, végletes megosztottság uralkodik; az önsajnálatba, folytonos viszályokba, elérhetetlen álomképekbe süppedt alvó országról.
Álom a túlélésről, az örökös átöltözésekről: azokról, akik politikusi túlélésük érdekében váltanak ruhát és személyiséget; azokról, akik rémületükben vélik úgy, hogy nem tehetnek másként; azokról, akiknek a történelem és a sodródás nem hagyott más lehetőséget, minthogy az egyre-másra fölvett ruhák alatt elfelejtsék, kik is valójában – és azokról, akik minden jelmez és álca alatt is önmaguk tudnak maradni.
Álom a szerelemről: a lehetőségről, hogy a menekülés, széthullás és ideiglenesség közepette az egymásba kapaszkodás, a másik ember nyújthatja a túlélés – és talán a boldogság – egyetlen eszközét.
Álom a háborúról: az állandósult ostromállapotról, a menekültek országútjáról és légópincéjéről, az áttekinthetetlen csapatmozdulatokról, az országrészeket lakatlanná dúló vészről.
Álom az országról két világbirodalom, Kelet és Nyugat határán; az ütközőországról, mely hol egyikhez, hol másikhoz csapódik, miközben cinikus háttéralkuk sora köttetik a feje fölött; az országról, amelyben állandósult, végletes megosztottság uralkodik; az önsajnálatba, folytonos viszályokba, elérhetetlen álomképekbe süppedt alvó országról.
Álom a túlélésről, az örökös átöltözésekről: azokról, akik politikusi túlélésük érdekében váltanak ruhát és személyiséget; azokról, akik rémületükben vélik úgy, hogy nem tehetnek másként; azokról, akiknek a történelem és a sodródás nem hagyott más lehetőséget, minthogy az egyre-másra fölvett ruhák alatt elfelejtsék, kik is valójában – és azokról, akik minden jelmez és álca alatt is önmaguk tudnak maradni.
Álom a szerelemről: a lehetőségről, hogy a menekülés, széthullás és ideiglenesség közepette az egymásba kapaszkodás, a másik ember nyújthatja a túlélés – és talán a boldogság – egyetlen eszközét.
2007. 02. 17.
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!