Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- EspinozaPál Hunor
- ApaDobos Imre
- LányAbabi Csilla
- FiúHerman Ferenc
- rendezőVadas László
- díszlettervezőAlbert Alpár
- jelmeztervezőAlbert Alpár
- dramaturgFazakas Márta
- fordítóCsûrös Réka
- fényNagy ImreNosz Botond
- hangBõsze LászlóZsurka József
- súgóJoó Emília
- ügyelőKocsis I. Gyula
Minden ember vágyik a megváltásra. Ebben a vágyban maga az eszme, az igazság másodlagossá válik, annak formája, képe nyomul elõtérbe. A kérdések, problémák feloldásra kézenfekvõen adódnak a belénk vésõdött rítusok, mechanizmusok, bármi legyen is azok forrása.
Tegyük fel, hogy van egy másik forgatókönyv. Tegyük fel, hogy a kérdés, a keresés iránya nem jelöli ki elõre azt, hogy mit találunk. Tegyük fel, hogy van alternatíva, van egy másik evangélium. Macrinici mintha „gonosz" játékot ûzne a Máté evangéliumának szereplõivel, és ezt a kísérletet végezné el rajtuk. Kétféle tudásforma, a jelek kétféle olvasata ütközik meg a darabban, amelyek egymás számára végzetesen lefordíthatatlanok, átjárhatatlanok maradnak. A találkozás - a megváltás? - pillanata az elpusztítással lesz azonos.
Vadas László rendezõ szerint az evangéliumi idézethez miszerint „Bocsáss meg neki Uram, mert nem tudják mit cselekszenek" ebben a játékban hozzátehetõ egy kiegészítés: de legalább hittel teszik azt.
Radu Macrinici
(sz.:1964, Segesvár)
A kortárs román drámairodalom „új hullámának" egyik jeles képviselõje. Az Atelier Nemzetközi Színházi Fesztivál alapítója, a segesvári Színház (Teatrul din Turn Sighiºoara) alapítója és igazgatója. 1996-ban Camil Petrescu-díjat kapott, 1997-ben a T(T)ara mea címû drámája nyerte el az UNITER-díjat.
Drámáit több nyelvre is lefordították, játszották Párizsban, Madridban, Brüsszelben, Lisszabonban.
A Máté evagéliuma Jorge Luis Borges Márk evangéliuma címû elbeszélésébõl ihletõdött.
2009. 04. 25.