Színházak
Kolozsvári Magyar Opera
Charles Camille Saint-SaënsSámson és Delila
- DelilaVeress OrsolyaMolnár Mária
- SámsonMarius Vlad BudoiuHector Lopez Mendoza
- Dagon főpapjaBalla SándorSándor Árpád
- AbimelechSziládi JánosSándor Csaba
- Öreg zsidóKöpeczi SándorBeniamin Pop
- Filiszteus hírnökRétyi Zsombor
- Első filiszteusRigmányi István
- Második filiszteusPeti Tamás Ottó
- SzólótáncosMoldovan VladTőkés IoanaOprean SiminaPopa AndreeaCamelia RațiuRâpă Alin
Kolozsvári Magyar Opera zenekara, Kolozsvári Magyar Opera Énekkara, Kolozsvári Magyar Opera balettkara
- rendezőKorcsmáros György
- díszlettervezőLőrincz Gyula
- jelmeztervezőAmalia Judea
- szövegkönyvFerdinand Lemaire
- koreográfusJakab Melinda
- karigazgatóKulcsár Szabolcs
- vezényelHorváth JózsefJankó Zsolt
- hangversenymesterBarabás SándorFerenczi Endre
- korrepetitorIncze G. KatalinNagy Gergő
- súgóKondrát Bea
- ügyelőSzabó V. Beáta
- rendezőasszisztensSzabó EmeseVenczel Péter
- a rendező munkatársaSzabó Jenő
,,Sámson szenvedélye vak, míg Delila szerelmében is megmarad számítónak. Két különböző szerelemtípus, két különböző szerelemélmény, de közös a tragédia. Sámsonban hihetetlenül erős szerelem dúl Delila iránt és nem veszi észre, hogy csapdába csalták. A bibliai történet szerint Sámson az istenéhez fordul segítségért, visszanyeri erejét és lerombolja a filiszteusok templomát. Az én koncepciómban egy szentséges zsidó helyet, egy zsinagógát a filiszteus urak átépíttetnek mulatóvá, a kísértések templomává. Ezt a pogány templomot rombolja le a végén Sámson a maga mai technikai eszközeivel.”- vallja Korcsmáros György, a Sámson és Delila rendezője. A magyarországi vendégrendező szándéka szerint az előadás hűen követi az eredeti cselekménysort, izgalmassá és átélhetővé téve, modern környezetbe helyezve az operát.
Az intézmény közösségi oldalain közvetített felvételek a Kolozsvári Magyar Opera archívumából származnak, az előadások kép- illetve hangfelvételének minősége az adott időszak technikai lehetőségeinek és eszközhasználatának függvényében változik.
2016. 03. 17.